Siitä on taas jonkin aikaa, kun viimeksi päivitin tätä blogia. Olen lähinnä keskittynyt yo-kirjoituksiin, koska ruotsin kieli ei ole koskaan ollut mun juttu ja nyt olisi ollut tarkoitus päästä yo'sta läpi. Ja kaiketi pääsinkin, ainakin alustavasti sain B'n, josta olen tosi tyytyväinen - vaikka B onkin toisiks huonoin -, koska ennen koulun alkua en osannut sanaakaan ruotsia ja tämän syksyn ruotsin yo oli vielä pirun vaikee, joten jeejee, hyvä minä. Ei sillä, en mä kahteen kuukauteen muuta tehnytkään kuin opiskelin ruotsia ja nyt tuntuu hyvältä, kun se kidutus on ohi. Nyt sitten vaan kunnon panostus historiaan ja englantiin, jotka on keväällä.
Äiti satutti jalkansa pari viikkoa sitten kännipäissään, kun lähti kotoa ja nyt se on ollut vaan vuodelevossa, koska sen nilkka jouduttiin leikkaamaan eikä se saa kävellä. Multa ei valitettavasti ole herunut sille paljonkaan myötätuntoa ja oon suoraan sanonut sille, että omapa oli vikansa, mutta saan takasin aina vaan liudan puolustuksia kuinka sillä on tosi paha D-vitamiinin puutos kuulemma ja lässynlässyn lää. Mitään muuta draamaa ei kai sitten olekaan ehtinyt tapahtua.
Olen myös opetellut taas katsomaan asioita vähän positiivisemmin ja yrittänyt ottaa elämässä rennommin, koska mua on alkanut ärsyttää, kun kaikki mun ympärillä vaan valittaa ja stressaa ihan kaikesta. Enkä halua olla enää niin kuin kaikki muut - stressaaminen on vaan niin uuvuttavaa. Toki sen huomasi heti eilen, kun koin erittäin ikävän vastoinkäymisen, että kun vähään aikaan ei oo tapahtunut mitään sellaista niin sitten se hermoromahdus iskee helpommin. Eilinen olikin kuin suoraan ala-aste ajoilta, kun itkin usein tyynyä vasten ja murehdin tulevaa. Muutos näkyi kuitenkin siinä miten nopeasti sain tällä kertaa itseni kasaan ja tänä aamuna olin taas sitä mieltä, että ei se tule olemaan maailmanloppu, selviydyn siitä kyllä. Ja sitten kun homma on ohi ja olen joko mokannut pahemman kerran tai suoriutunut tilanteesta edes suht hyvin niin voin molemmissa tapauksissa huokaista helpotuksesta ja jättää jutun taka-alalle.